Susanna On the Go

Mägedes Marokos – rahajutud

Maroko oli minu esimene sihtkoht Aafrikas. Kuigi antud riik on väga tuntud oma erinäoliste linnade ja põlisrahvaste berberite poolest, läks meie seltskond sel korral avastama Põhja-Aafrika loodust. Kuna reisiaeg oli piiratud, otsustasime külastada vaid Atlaste mäestikku ning ronida Mt Toubkali 4167 meetri kõrgusel asuvasse tippu.

Kokku viibisime Marokos seitse päeva, millest kolm viitsime kaootilises turismilinnas Marrakeshis ning neli päeva mägedes. Need kaks sihtkohta erinesid üksteisest drastiliselt, ning kuigi Marrakesh oli omamoodi võluv, ei ole mul soovi sellesse linna tagasi sõita.
Linna parimateks osadeks olid kahtlemata aeglased hommikud katuseterrassidel ja häid maitseelamusi pakkuvad säravvalgete naeratustega smuutimüüjad. Kesklinn oli pungil täis putkasid, täis värvilisi ja mahlaseid kohalikke puuvilju. Neid segati kokku vastavalt kliendi soovile ning klaasike magusat puuviljamahla maksis keskmiselt 1-2€. Oh, kui vaid Euroopas selle hinnaga smuutisid saaks!

Atlase mäestik jättis aga täiesti kustumatu mulje. Pisikestest savionnidest ehitatud külakesed ja nende kohal kõrguvad hiiglaslikud lumised mäed olid võimsad ning aukartust äratavad. Loodus oli väga puutumatu ja puhas, mäed oleksid justkui vaikides kogu riigi üle valvanud. Tänavatel ning radadel liikusid ringi külamehed oma eeslitega, kõik viisakad ning malbete naeratustega.

foto-19
Olen küll selle pildi juba postitanud, ent tegu on ühe mu lemmiku vaatega – täpselt nagu kirjeldasin, hiiglaslikud Atlase mäed kõrgumas üle savionnide. Esiplaanil on meie teksades-tagides mägironijad. Igatmoodi saab matkata!

Hindade poolest Marrakesh ja mäed üksteisest väga ei erinenud – need olid ühtlaselt madalad. Ööbimised olid nii linnas kui Imlil külakeses ootuspäraselt soodsad, öö ühele inimesele maksis keskmiselt 5€. Seejuures ei maganud me sugugi kõige odavamates hostelites, vaid korralikes sooja veega külalistemajades.
Klaas kohvi ja teekann maksid tavaliselt 1-1,5€ ning kõhu sai täis 3-5€-ga. Meie muidugi ei otsinud taga mitte luksust, vaid lihtsaid traditsioonilisi maitseid. Nagu ikka, külastasime neid söögikohti, kus kohalikud juba ees istusid. See on klassikaline kvaliteedikontroll – kui kohalikud arvavad, et tegu on väärt kohaga, siis on kindlasti tegu väärt kohaga!

Ainus erand hinnaskaalal oli Mt Toubkali base camp. Sealne öö oli ehmatavalt kallis, millega me arvestada ei olnud osanud. Maksime ilma teki ja padjata voodikoha eest ligi 30€. Euroopa mõistes poleks tegu sugugi kõrge hinnaga, kuid antud juhul oli kontrast teiste ööbimiskohtadega suur. Siiski, mis sa ära teed – kui oled juba 3200 meetri kõrgusele roninud, siis puhtalt raha pärast ju õhtuks tagasi alla ei lähe 🙂

Kokkuvõttes oli meie reis üsna taskukohane. 10-päevase reisi (3 päeva Itaalias, 7 päeva Marokos) kogumaksumus tuli ligikaudu 400€ inimese kohta. Sealjuures tundsime end rahadega mugavalt ning ei jätnud midagi soovitut ostmata.

Kulud jagunesid umbes nii:
Lennupiletid – 120€
Ööbimised – 70€
Kohalik transport – 60€
Toidud-joogid-meelelahutus – 150€

Olgugi, et võimalik oleks olnud veel kõvasti kokku hoida, oli mõnus reisida ilma pingsalt rahakoti peale mõtlemata.

Kokkuvõttes jättis Atlase mäestik mulle imelise mulje ning hea meelega läheksin sinna veel tagasi, uuesti Toubkali püüdma. Ajanappuse tõttu jäid veel mõnedki erilised kohad külastamata, näiteks Sahara kõrb, üleni siniseks võõbatud linn Chefchaouen ning kreekapärane rannikulinn Essaouira.
Ootan juba pikisilmi oma järgmist reisi Aafrikasse, kui iganes kaugele või lähedale see mind ka ei viiks.